Otázky, ktoré si kladiem počas hrania (relatívny nováčik)

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra MtG.sk -> Pravidlá
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Majcek



Založený: 22.Jún 2017 16:41
Príspevky: 11
Bydlisko: LH

PríspevokZaslal: 13.Sep 2017 15:45    Predmet: Otázky, ktoré si kladiem počas hrania (relatívny nováčik) Odpovedať s citátom

Zdravím, bol by som rád, keby tu toto vlákno ostalo odomknuté, budem tu vkladať moje postrehy a otázky, nebojte, nebude to často. Very Happy

Otázka č. 1: Keď hodím na battlefield creature XXX, ktorá má: Ked XXX vstúpi na battlefield, dostaneš 2 many. Triggerne sa táto abilita na TEJTO karte, ak potom vstúpi na battlefiel dalšia karta XXX (znova)?
Otázka č. 2: Keď sú na battlefielde proti sebe príšery,ktoré tapuju ostatne creatury, Ako zistiť, ktorá skor vykona svoje tapnutie? či kto skôr povie, toho creature skôr tapne nejakeho ineho creatura?
Otázka č. 3: Keď má karta Protect od modrej farby, a ja ju vycastím, súper mi to môže counternúť modrým spellom?
Otázka č. 4: Keď exertujem creatura, tj neodtapne sa dalšie kolo, možem potom to dalšie kolo použiť na neho schopnsť Haste z ineho spellu? resp. či Haste ho untapne?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Puroki



Založený: 12.Jan 2015 20:29
Príspevky: 53
Bydlisko: Makov

PríspevokZaslal: 13.Sep 2017 19:51    Predmet: Odpovedať s citátom

1. nie netrigerne

2. Keď použiješ chopnosť tapnutia tak tá abilita ide na stack spellov a hráči na ňu môžu odpovedať. Jednou z možných odpovedí je aktivovanie tapovacej schopnosti tej druhej creatury. napr. Ak má každý hráč na battlefielde dvoch Gideon´s Lawkeeper tak ty ked aktivuješ jedného, druhý hráč môže aktivovať toho svojho ako odpoveď/response na aktivoanie toho tvojho. Ability sa na stacku vyhodnocujú opačním poradím ako naň prišli, takže najprv sa vyhodnotí chopnosť gideon´s lawkeepra od tvojho súpera a až potom príde na ruda ten tvoj aj keď si to aktivoval skôr. K tomu že kto povie rýchlejšie môžem povedať iba to že počas tvojej MainPhase máš prednosť castenia ty a zase naopak cez súperovu MainPhase.

3. Áno, môže ti to counternuť. Protection sa vzťahuje na permanent ktorý už je na battleielde avšak spellcounter pracuje so spellom na stacku

4. Nie haste ho neodtapne. Haste iba hovorí že môže útočiť a aktivovať svoje tapovacie ability to kole ktoré príde na battlefield. Vlastne ruší vyvolávaciu únavu/summoning sickness ale neodtapuje

V pohode sa pýtaj kolko chceš, od toho tu sme
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (96 kariet)
Shane
Master Wizard


Založený: 25.Feb 2005 18:53
Príspevky: 3272
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: 14.Sep 2017 13:42    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja by som nie prilis skromne dodal, ze stack je fiktivne miesto, kde sa vyhodnocuju kuzla a schopnosti. Vyhodnocuje sa vzdy odzadu, to znamena co bolo zahrane/aktivovane ako posledne sa bude vzdy vyhodnocovat ako prve. Taktiez maj na pamati, ze ktokolvek z hracov nieco spravi, ten druhy dostane prioritu na to reagovat. Na jeho pripadne reagovanie, zase budes mat ty moznost nieco robit atd. Vynimka je
- pri polozeni zeme do hry (kazde kolo mozes dat do hry jednu zem z ruky do hry - tu nemoze nik reagovat)
- ked tapujes svoj land pre manu (tu nikto na to nemoze reagovat)
- ked generujes manu cez akykolvek permanent (Black Lotus, Mox Diamond, Llanowar Elves, Krark-Clan Ironworks) Tu oponent nedostane moznost nic robit.
Ziadne zo spominanych bodov neprebiehaju cez stack, cize sa na ne neda reagovat.

Ohladom stacku ti napisem aj zlozitu situaciu:

- Zahram Akroma, Angel of Wrath. Ty dostavas prioritu nieco robit.

- Ty mi ju chces zrusit kuzlom Cancel. Ja mam moznost nieco robit.
V tomto momente je na stacku Akroma a Cancel, ktory cieli Akromu.

- Ja sa rozhodnem zahrat Lightning Bolt do tvojho Merfolk Lootera. Mas moznost nieco robit.
V tomto momente je na stacku Akroma, Cancel (ktory cieli Akromu) a Lightning Bolt (ktory cieli kartu uz v hre - Merfolk Lootera).

- Ty sa rozhodnes tapnut Merfolk Lootera pre jeho schopnost. Ja mozem opat reagovat.
V tomto momente je na stacku Akroma, Cancel (ktory cieli Akromu), Lightning Bolt (ktory cieli kartu uz v hre - Merfolk Lootera) a schopnost Merfolk Lootera.

- Ja uz nemam co spravit, nereagujem.

Co sa bude diat? Spelly a ability sa budu vyhodnocovat, pricom pri vyhodnoteni jedneho subjektu dostanu obaja hraci moznost hrat dalsie kuzla v takom poradi, ze prvy sa rozhoduje hrac, ktoreho kolo prave je. Hral som Akromu, je moje kolo

Stack sa vyhodnocuje:
- Ako prve sa vyhodnoti schopnost Merfolk Lootera. Az teraz si potiahnes kartu a zahodis kartu. Potom sa hra spyta, ci chcem nieco hrat ja. Ak nie, tak sa to iste spyta teba. Ked nikto nic nehra, stack sa vyhodnocuje dalej
- Ako druhe sa vyhodnoti kuzlo Lightning Bolt, ktory zabije Merfolk Lootera. Potom sa hra spyta, ci chcem nieco hrat ja. Ak nie, tak sa to iste spyta teba. Ked nikto nic nehra, stack sa vyhodnocuje dalej
- Ako tretie sa vyhodnoti kúzlo Cancel, ktore zrusi Akromu. Po zruseni Akromy odchadza rovno do hrobu a odide zo stacku.

Hra pokracuje.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (7 kariet)
Majcek



Založený: 22.Jún 2017 16:41
Príspevky: 11
Bydlisko: LH

PríspevokZaslal: 14.Sep 2017 16:07    Predmet: Odpovedať s citátom

Ďakujem za podrobnejšie vysvetlenie, mám ešte dalšie otázky:
1. Mám na battlefielde Artefakt, ktorý sa crewnutím zmení na creatura do konca kola. Keď ho teda crewnem, tj je creature do konca kola, a potom na neho dám Enchamtment v ktorom je \"Enchant creature\", ked toto kolo skončí, Enchant sa nechá alebo putuje do graveyardu?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Shane
Master Wizard


Založený: 25.Feb 2005 18:53
Príspevky: 3272
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: 14.Sep 2017 17:39    Predmet: Odpovedať s citátom

Majcek Napísal:
Ďakujem za podrobnejšie vysvetlenie, mám ešte dalšie otázky:
1. Mám na battlefielde Artefakt, ktorý sa crewnutím zmení na creatura do konca kola. Keď ho teda crewnem, tj je creature do konca kola, a potom na neho dám Enchamtment v ktorom je \\\"Enchant creature\\\", ked toto kolo skončí, Enchant sa nechá alebo putuje do graveyardu?


Ak je na nom napisane Enchant creature, tak putuje do graveyardu v momente ako Vehicle prestane byt priserou, t.j. na konci kola. Dovod je ten, ze Enchantment - Aura nesplna podmienku, ktoru ma na sebe napisanu. Treba si ale dat pozor co je na nom presne napisane. Niektore maju napr. Aether Meltdown napisane, Enchant creature or Vehicle. Vtedy tato aura ostava na danej karte.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (7 kariet)
Majcek



Založený: 22.Jún 2017 16:41
Príspevky: 11
Bydlisko: LH

PríspevokZaslal: 14.Sep 2017 19:58    Predmet: Odpovedať s citátom

ďakujem za odpovede, ak na niečo narazím, spýtam sa Smile
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Majcek



Založený: 22.Jún 2017 16:41
Príspevky: 11
Bydlisko: LH

PríspevokZaslal: 15.Sep 2017 16:26    Predmet: Odpovedať s citátom

Grahf Napísal:
Ak strelím blesk do hráča a potom presmerujem do walkera, tak to ho akože cielim (target)? Či keby som nejak dal hexproof tomu walkerovi, tak či by ho to ochránilo.

svmydlo Napísal:
Nie, pretoze targetujes hraca, len ten damage je pocas resolvnutia presmerovany do planeswalkera.


Znamená to, že napríklad Shock môžem dať do hráča a pritom povedať že chcem, ab udrel do planeswalkera, udrie do planeswalkera za 2?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Shane
Master Wizard


Založený: 25.Feb 2005 18:53
Príspevky: 3272
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: 15.Sep 2017 17:35    Predmet: Odpovedať s citátom

Majcek Napísal:
Grahf Napísal:
Ak strelím blesk do hráča a potom presmerujem do walkera, tak to ho akože cielim (target)? Či keby som nejak dal hexproof tomu walkerovi, tak či by ho to ochránilo.

svmydlo Napísal:
Nie, pretoze targetujes hraca, len ten damage je pocas resolvnutia presmerovany do planeswalkera.


Znamená to, že napríklad Shock môžem dať do hráča a pritom povedať že chcem, aby udrel do planeswalkera, udrie do planeswalkera za 2?


Ano, Shockom cielis hraca a ked ten hrac povie, ze dobre, Shock sa moze vyhodnotit, tak zahlasis, ze tento damage chces presmerovat do Planeswalkera. V tom pripade tvoj oponent nedostane ziadne zranenia a Planeswalker dostane 2 zranenia.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (7 kariet)
Majcek



Založený: 22.Jún 2017 16:41
Príspevky: 11
Bydlisko: LH

PríspevokZaslal: 16.Sep 2017 11:26    Predmet: Odpovedať s citátom

Velmi pekne ďakujem, toto dosť zmení našu hru.
Otázka č. 1: Keď má súper príšeru/ale nemá ju na battlefielde ani v ruke, ktorá má na sebe x countrov, ked x-tý counter odíde, súper ju \"cast without casting cost\"., môže tak súper spraviť aj počas môjho kola, akoby mala tá príšera flash? alebo až počas svojho kola?
Otázka č. 2: Ked na súperovu creaturu hodím Doom Blade tj. zničim ju, on na to ako odpoved hodí Blossoming Defense (hexproof), a jano zareagujem dalším Destroyom, creatura bude zničená? Na Blossoming Defense píše\"...gains hexproof until end of turn.\"
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
G3ronimo



Založený: 28.Sep 2007 19:47
Príspevky: 106
Bydlisko: Nová Dubnica

PríspevokZaslal: 16.Sep 2017 17:54    Predmet: Odpovedať s citátom

1. Máš zrejme na mysli suspend. Záleží, kedy ten posledný time counter odíde - bežne sa to deje v jeho upkeepe (teda medzi untapom a drawom) ako je na karte napísané, výnimočne by to mohol spraviť aj v tvojom kole ak by sa mu podarilo zhodiť posledný time counter (napr. cez kartu fury charm).

2. Áno, ak na to zareaguješ ďalším instant destroy efektom, príšera umrie. Musíš tak ale urobiť ešte predtým, než sa blossoming defense vyhodnotí (teda zareaguješ rovnako ako súper reagoval na tvoj doom blade).
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (178 kariet)
Majcek



Založený: 22.Jún 2017 16:41
Príspevky: 11
Bydlisko: LH

PríspevokZaslal: 16.Sep 2017 23:32    Predmet: Odpovedať s citátom

Otázka: Cez akú stránku by som si mal kúpiť kusovky? Zatial sa rozhodujem mezdi cardkingdom a rishada, vopred ďakujem.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Baratheon



Založený: 21.Apr 2013 16:35
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: 17.Sep 2017 10:31    Predmet: Odpovedať s citátom

Majcek Napísal:
Otázka: Cez akú stránku by som si mal kúpiť kusovky? Zatial sa rozhodujem mezdi cardkingdom a rishada, vopred ďakujem.


Magiccardmarket, teda ak najdes ludi, ktori budu mat viacero kariet co zhanas
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail   Album (135 kariet)
Puroki



Založený: 12.Jan 2015 20:29
Príspevky: 53
Bydlisko: Makov

PríspevokZaslal: 17.Sep 2017 22:04    Predmet: Odpovedať s citátom

Treba rozdeliť medzi tie naše alebo zahraničné:

S tými zahraničnými je problém pri doručovaní
napr. Cardkingdom, Magiccardmarket,TCGPlayer

A potom sú tu tie naše, České a Slovenské:
Kusovekarty.sk - najbližšie
Cernyrytir.cz - asi najvačší výber
Rishada.cz
Mysticshop.cz
nájdu sa aj dalšie ale tieto sú také najvačšie a asi aj najlepšie

Ja osobne používam CernyRytir.cz lebo mám sestru v brne ktorá mi to vždy vyzdvihne osobne alebo potom ešte Mysticshop.cz
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (96 kariet)
Janob



Založený: 27.Mar 2007 22:57
Príspevky: 10
Bydlisko: Viedenská 7, Košice

PríspevokZaslal: 18.Sep 2017 11:14    Predmet: Odpovedať s citátom

Pri kupe kariet zavisi aj od objemu - celkovej ceny. Ak je celkova cena kariet mala, kvoli postovnemu sa neoplati velmi kupovat zo zahranicia. Vtedy sa oplatia skor ceske (a slovenske) obchody. Ak je cena vacsia, vtedy sa oplati pohaladat na magiccardmarket, co je akasi europska burza. Niekedy vsak na mkm (magiccardmarket) najdes aj dobre ceny na karty z ceskych obchodov. Urcite odporucam zacat hladat tam a ak by bolo postovne privysoke, pozriet sa priamo na ceske (a slovenske) obchody.
Tiez pozor na platby v ceskych korunach. Nie su to Sepa platby, takze ak sa plati z uctu, je tam poplatok asi 10e. Preto je niekedy lepsie kupovat aj z ceskeho obchodu cez mkm, kde sa plati v eurach.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (13 kariet)
Majcek



Založený: 22.Jún 2017 16:41
Príspevky: 11
Bydlisko: LH

PríspevokZaslal: 18.Sep 2017 14:21    Predmet: Odpovedať s citátom

Janob Napísal:

Tiez pozor na platby v ceskych korunach. Nie su to Sepa platby, takze ak sa plati z uctu, je tam poplatok asi 10e. Preto je niekedy lepsie kupovat aj z ceskeho obchodu cez mkm, kde sa plati v eurach.

objednal som z rishady, budem platiť cez kartu. Tam by nemal byť žiadny poplatok navyše, nie?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Janob



Založený: 27.Mar 2007 22:57
Príspevky: 10
Bydlisko: Viedenská 7, Košice

PríspevokZaslal: 18.Sep 2017 19:04    Predmet: Odpovedať s citátom

Majcek Napísal:
[quote=\\\"Janob\\\"]
Tiez pozor na platby v ceskych korunach. Nie su to Sepa platby, takze ak sa plati z uctu, je tam poplatok asi 10e. Preto je niekedy lepsie kupovat aj z ceskeho obchodu cez mkm, kde sa plati v eurach.

objednal som z rishady, budem platiť cez kartu. Tam by nemal byť žiadny poplatok navyše, nie?[/quote]

Nie s kartou je to v pohode.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (13 kariet)
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra MtG.sk -> Pravidlá Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre


Powered by phpBB © 2014 phpBB Group