Otazka ohladom par kariet

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra MtG.sk -> Pieskovisko
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Tituss



Založený: 06.Mar 2015 03:09

Bydlisko: Praha

PríspevokZaslal: 06.Mar 2015 03:40    Predmet: Otazka ohladom par kariet Odpovedať s citátom

Zdravim vas v MTG "svete" som novy, doteraz som hru poriadne nehral. Iba doma s priatelkou a kedze obaja sme s tym zacali iba pred par asi troma dnami mame medzeri. Ok zakladne pravidla atd. to chapem horsia je ta anglicka stranka hry (kedze karty su po ang.) takze zo 180 kariet co mam asi 10tim tak celkom nerozumiem ako sa s nimi hraje, co robia ich schopnosti a ako sa pouzivaju Smile Bud nerozumiem vobec alebo iba ciastocne ja sem teda hodim linky na karty a k nim co si myslim ze robia a budem rad ak ma opravite alebo doplnite Smile Dufam ze ma hned nevyrazite z fora Very Happy

1- http://mtgdb.net/_dbimg/NM/026.jpg
Chapem nieco ze mam potiahnut kart a potom nieco s kniznicou a pohrebiskom, cize tuto kartu nechapem vobec Smile

2- http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=373633&type=card
Tu chapem prvu cast schopnosti ale nie tu druhu

3- http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=45141&type=card
Tato karta je uplne mimo mojho chapania co sa tyka kazdej schopnosti

4- http://www.magiccorner.it/90/prodotti/pType1/307/RTR017.jpg
Chapem ze ak sposobim hracovi poskodenie vyvolam 1/1 bytost. Ale v zmysle hraca myslia ake poskodenie? priamo planeswalkerovi alebo aj hociakej jeho bytosti? (Este neviem co je first strike to ale asi vygooglim po dopisani clanku)

5- http://cdn.magicspoiler.com/wp-content/uploads/2013/06/Banisher-Priest-M14-Spoiler.jpg
Ze vratim nejaku bytost protivnikovy do ruk? (z jeho vylozenych) a ten texr v zatvorke?

6- http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=378521&type=card
Ano viem ako funguju planeswalkeri, akurat mi neni jasne ake je podmienka pre ziskanie +1 loyality zvysok OK

7- http://s.mtgprice.com/sets/Arena_League/img/Coiling%20Oracle.full.jpg
Ze ked vchadza do hry mam potiahnut vrchnu karty z kniznice a ak je to land mam ho polozit na hraciu plochu a ak nieco ine tak do ruky?

8- http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=383235&type=card
Chapem schopnost karty, skratka mam najst zem a polozit ju na hraciu plochu ale teda nechapem zmysel tej karty kedze nic ine sa s nou neda robit...co robi ak ju nechcem obetovat?

9- http://static.starcitygames.com/sales/cardscans/MAGULG/mother_of_runes.jpg
Pouzijem na svoju kreaturu a do konca kola ma ochranu voci nejakej farbe? ako to mozem pouzit v praxi? napriklad ak utocim a moja karta ja blokovana tak od blokujuceho (tej farby) nedostanem poskodenie?

10- http://magiccards.info/scans/en/on/30.jpg
Ze poskodenie ktore moze dostat on alebo ja (planeswalker) sa odrazi a dostane ho protivnikova bytost (mnou vybrana) alebo hrac (jeho planeswalker)?

11- http://magiccards.info/scans/en/tsts/10.jpg
Chapem ze vstupuje do hry s "javelin counter" (na sebe?) co to znamena?
a teda ak chcem mozem spravit ze ten "javelin counter" odstranim a sposobim jedno pokoskodenie bytosti alebo hracovi
A da to opakovat kazde kolo alebo iba raz? ked uz jedno kolo "removnem" (odstranim) ten javelin counter v druhom kole ho uz nema?

Vdaka moc za help snazil som sa obrazky hladat cez google v co najlepsej kvalite aby to bolo citatelne Smile
Vdaka kazdemu za vyjadrenie k jednej alebo viac kartam :p
Temu som dal na pieskovisko lebo asi vsade inde by to bol zbytocny spam

[/url]
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Shane
Master Wizard


Založený: 25.Feb 2005 18:53

Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: 06.Mar 2015 08:37    Predmet: Odpovedať s citátom

Accumulated Knowledge
Potiahnes si 1 kartu a ako bonus si potiahnes dalsiu kartu, za kazdu Accumulated Knowledge vo vsetkych hroboch (je jedno ci v tvojom, alebo superovom).
Situacia 1: Zahram Accumulated Knowledge a nie je ziaden iny v ziadnom hrobe. Efekt: potiahnem 1 kartu
Situacia 2: Zahram Accumulated Knowledge a v hrobe mam dalsi Accumulated Knowledge. Efekt: Potiahnem si 2 karty.

Time to Feed
Zvolis si nejaku superovu priseru, ktoru ma na battlefielde. Ak tato prisera toto kolo zomrie, tak dostanes 3 zivoty. Zvolis si svoju bytost na battlefielde a ta sa s nou pobije. To znamena, ze si navzajom tieto 2 bytosti vymenia zranenia, teda dostanu tolko dmg, kolko ma ta druha power.
Situacia: Oponent ma Glory Seekera. Ja mam Trained Armodona. Zahram Time to Feed, cielujem jeho Glory Seekera a svojho Armodona. Armodon Spravi 3 zranenia Glory Seekerovi a ten zase 2 zranenia do Armodona. Vysledok toho je taky, ze Glory Seeker umiera a este dostanem 3 zivoty, pretoze zomrela zvolena prisera z Time to Feedu

Decree of Justice
Toto kuzlo hovori, ze si polozis do hry X 4/4 bielych token anjelov s lietanim.
Aby si polozil jedneho anjela, tak musis zaplatit 6 many. Rozlozene: X musi byt 1 (pretoze chces polozit 1 anjela) a kedze je v manacoste 2-krat to X, tak teda zaplatis 1+1+2+W+W.
Ak by si chcel polozit 2 anjelov, musis zaplatit za X 2 many. Kedze je v manacoste X 2-krat, musis ho zaplatit 2-krat. Cize zaplatis 8 many, rozlozene 2+2+2+W+W
Cycling znamena, ze mozes tuto kartu discardnut z ruky, zaplatit cycling cost (2W) a potiahnut si kartu. Toto je vyborne robit v superovom kole Smile
Pod cyclingom je ale napisane, ze ked ju "cyklis" tak mozes zaplatit X many. Ak tak spravis, tak si polozis X 1/1 bielych soldierov do hry. Co je X? Kolko je X? X je tolko, kolko many zaplatis za neho.
Priklad: Super ma pustil na tah. Mam 6 man volnych. Na konci jeho kola precyklim Decree of Justice a zaplatim 6 man. Vysledok: Musim zaplatit cycling cost 2W a do X pride zostavajuce 3 many. Teda je X 3 a dam si 3 1/1 soldierov do hry a potiahnem kartu Smile Kedze to bolo na konci superovho tahu, tak ides nasledne do svojho tahu, normalne sa odtapnes a ti soldieri mozu utocit Smile Cycling nevies ani zrusit Counterspellom, kedze tu kartu ani nehras iba ju zahadzujes.

Precinct Captain
Po prve, Planeswalker nie je hrac! Je to normalny permanent na stole do ktoreho zhodou okolnosti vies utocit Smile
Po druhe, prisera na battlefielde tiez nie je hrac Very Happy
To znanenie musi dostat tvoj oponent. Ked hras so svojou priatelkou, tak tvojim oponentom je ona. Ked kapitan zautoci a ona nezabrani ziadnou svojou bytostou, tak vtedy si das 1/1 soldiera do hry.
First Strike hovori o tom, ze udeluje svoje combat damage skor nez bytost, ktora nema First Strike.
Priklad: Ak by Precinct Captain zautocil a zabranil by ho Kioras Follower, tak prvy udeli damage Precinct Captain do Followera a Follower umrie. Nestihne spravit zranenia do kapitana, ktory ostane nezraneny na bojisku. Keby First Strike nemal, tak si normalne naraz udelia zranenia a zomreli by obaja.

Banisher Priest
Nevracias ziadnu priseru na ruku. Exilujes. Exile si predstav ako miesto, odkial prisera nema ziaden vplyv na hry. Nie je v hre, nie je v kniznici, nie je v hrobe, nie je u nikoho na ruke. Je mimo hry.
Hovori, ze ked pride do hry, exilnes cielovu bytost, ktora je tiez v hre. Ta exilnuta bytost sa vrati az vtedy naspat do hry, ked Banisher Priest odide z hry.
Priklad: Opponent ma v hre Captain of the Watch. Zahram Banisher Priesta a exilnem Captain of the Watch. Ten odide z hry. Povedzme, ze dalsie kolo nam Banisher Priest zomrie na Lightning Bolt. Co sa stane je, ze oponentovi pride naspat do hry Captain of the Watch. Tym, ze prisiel znova do hry, tak polozi znova dalsich troch 1/1 Soldierov. Samozrejme, nie moc dobra situacia pre teba, ale exilovat nejakeho Krosan Cloudscraper nie je vobec zle. To ti realne zachrani zivot Smile

Kiora, the Crashing Wave
Vsimni si roznych planeswalkerov. Kazdy je dizajnovany tak, aby si vzdy vedel pouzit nejaku schopnost.
V tomto pripade +1 schopnost je limitovana iba tym, ze oponent by nesmel mat ziaden permanent na stole. To znamena, ze na jeho strane stola by nemohol byt napriklad ani jeden land.

Coiling Oracle
Troska inak to je. Revealujes vrchnu kartu. To znamena ukazujes a netahas ju.
Ked pride do hry, tak ukazes vrchnu karty kniznice. Ak je to zem, tak ju polozis rozno do hry. Ak to nie je zem, tak vtedy si tu kartu polozis na ruku a stane sa tak sucastou tvojej ruky.
Chap, ze nehovorim o tahani, pretoze na tej karte nie je napisane, ze tu kartu potiahnes, iba ze si ju vlozis do ruky, ked to nie je zem. Je to aj z dovodu, ze keby na stole bola karta Maralen of the Mornsong. Tak by si si tu kartu dal na ruku, pretoze ju netahas, iba si ju vkladas na ruku.

Evolving Wilds
Nerobi nic, ak ju nechces obetovat. Iba tam len tak sedi. Pokial nemas Urborg, Tomb of Yawgmoth, vtedy by generovala aspon tu ciernu manu za tapnutie Very Happy
V magicu su celkom popularne efekty, ktore ti vedia odlandit balik (rozumej, znizujes pravdepodobnost potiahnutia landu), alebo fixnut farbu, ktora ti chyba, ak hras teda viacfarebny balicek Smile Konkretne nie tento, skor landy na sposob Polluted Delta, ci Misty Rainforest, ktore maju ale skryty ucel. Vedia totiz hladat bud odtapnute zakladne zeme, co Evolving Wilds nevie, ale vedia hladat aj viacfarebne zeme typu Temple Garden, ci Badlands, pretoze tie su zastupcovia basic land typov (Forest, Mountain etc.). Toto opat Evolving Wilds nedokaze.

Mother of Runes
Milovana karta vsetkych fanusikov agresivnych bielych balickov. Slangovo Matka rozdava za tapnutie protekciu od farby, ktoru si zvolis. Vyuzitie? Mnoho!
Oponent ma 2 zivoty a v hre 3 modre prisery, cez ktore nevies prejst. Mother of Runes za protekciu od modrej tvojej 2/2 priserke. Zrazu ziadna z jeho modrych priser nevie branit tvoju, ktora ma protekciu od modrej. Vyhral si.
Zautocis 2/2 priserkou na tvojho oponenta. Ten ju zabrani Kioras Followerom. Mother of Runes da tvojej priserke protekciu pred modrou, alebo zelenou a zrazu tvoja priserka prezije tento combat, pretoze zranenia od Kiora's Followera tvoju priserku nezabiju. Dovod? Protekcia.
Mas na stole povedzme Serra Angel. Oponent zahra na nu Doom Blade. Mother of Runes opat zachranuje a da protekciu pred ciernou Serra Angelovi. Doom Blade nema legalny ciel a zrusi sa, pretoze nemoze cielovat priseru, ktora ma protekciu od ciernej. (kedze je to cierne kuzlo)
Este ako hint: Pred Day of Judgment ta protekcia neochrani. Pred Infestom ta protekcia neochrani ani pred Evacuation ta protekcia neochrani. Tieto efekty totiz necieluju, maju globalny efekt. Ale pred napriklad Pyroclasm ta protekcia ochrani, pretoze Pyroclasm udeluje damage, ktory protekcia vie zastavit Smile

Glarecaster
Presne, ako vravis. Len nezabudaj, ze ty si volis priseru, alebo hraca/planeswalkera, ktory ten damage dostane. Mozes zvolit aj svoju bytost ak by ti to bolo vyhodne, alebo aj seba Wink Skoda, ze to stoji az 6 man. Cakal som nieco lacnejsie Sad
Dalej efekt trva iba do konca kola, ked ho aktivujes.

Icatian Javelineers
Pride do hry s Javelin counterom. Countery musi nejako oznacit. Tak ako oznacujes loyalitu na planeswalkerovi kockou, zetonmi, alebo neviem ci este, tak tak musis oznacit aj tento counter. Pouzi kocku, zeton, papierik, vrchnak od flase, cokolvek! Len aby bolo vidiet, ze ten counter ma.
Ak ho tapnes pre jeho schopnost a removnes tento counter, tak udeli 1 zranenie do cieloveho hraca, alebo bytosti. Ak tuto schopnost pouzijes a ten counter strati, tak ho uz nema a nemozes vyuzivat tuto schopnost dalej, pretoze nemas aky counter removnut a teda nevies zaplatit cenu schopnosti.
Edit: Ak ma na sebe counter a zautocis s nim, tak ten counter mu ostava a nestrielas nikam nic. Videl som uz rozne veci, tak sa radsej presvecim, ze sa to nebude diat. Very Happy

Uzite si Duel Deck Wink
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (7 kariet)
Tituss



Založený: 06.Mar 2015 03:09

Bydlisko: Praha

PríspevokZaslal: 06.Mar 2015 14:50    Predmet: Odpovedať s citátom

Wau Very Happy Dakujem za naozaj dlhu a vycerpavajucu odpoved, az sa divim ze sa niekto nasiel za taku kratku dobu a hned ze sa ti chcelo odpisat na kazdu z nich Very Happy to si pisal hodinu? Very Happy ale fakt dik :p (teraz len kontrolujem ci niekto neodpisal lebo som este v skole, dnes som skoro do vecera tak ked pridem domov si to precitam vsetko a v pripade otazok odpisem znova)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Tituss



Založený: 06.Mar 2015 03:09

Bydlisko: Praha

PríspevokZaslal: 06.Mar 2015 18:48    Predmet: Super Odpovedať s citátom

Tak som to cele precital naozaj skvela praca Smile som ti vdacny
iba par doplnujucich otazok k:

Icatian Javelineers - Ak mam na nom ten counter dava mu bonus +1/+1? cize je 2/2? alebo aky iny zmysel ma ten counter ak ho teda nechcem obetovat pre tu schopnost?

Mother of Runes
- Ak ja utocim a blokuje ma zelena karta a mam zelenu protekciu on mi teda poskodenie nesposobuje ale ja normalne hej? cize ja ho pokojne mozem bytostou zabit ale on mi nespravi nic

Kiora, the Crashing Wave - napisal si ze je karta limitovana tym ze by oponent nemohol mat nic na stole co je teda asi nemozne lebo minimalne nejake tie zeme (ked uz nic ine) tam su...takze ako mozem Kiore dobit +1loyality?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Selar
Local Asshole


Založený: 21.Júl 2005 14:53

Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: 06.Mar 2015 20:18    Predmet: Re: Super Odpovedať s citátom

Tituss Napísal:
Tak som to cele precital naozaj skvela praca Smile som ti vdacny
iba par doplnujucich otazok k:

Icatian Javelineers - Ak mam na nom ten counter dava mu bonus +1/+1? cize je 2/2? alebo aky iny zmysel ma ten counter ak ho teda nechcem obetovat pre tu schopnost?

Mother of Runes
- Ak ja utocim a blokuje ma zelena karta a mam zelenu protekciu on mi teda poskodenie nesposobuje ale ja normalne hej? cize ja ho pokojne mozem bytostou zabit ale on mi nespravi nic

Kiora, the Crashing Wave - napisal si ze je karta limitovana tym ze by oponent nemohol mat nic na stole co je teda asi nemozne lebo minimalne nejake tie zeme (ked uz nic ine) tam su...takze ako mozem Kiore dobit +1loyality?



Icatian: nedava mu to +1/+1 a iny zmysel nez na tu abilitu nema. Je to proste limit aby si tu abilitu nepouzival viac krat. Inak je to obycajna 1/1

Mother: ak si dal prisere protekciu od zelenej, tak ju zelena karta nemoze blokovat (musel si ju dat pred blokom). Ak si ju dal po bloku az, tak ano... zelena priserka nevie udelit zranenia priserke s prot. od zelenej ale naopak sa zranenia normalne udeluju.

Kiora: s prvou abilitou vies zacielit land. Vies zacielit enchantment... abilitu nevies nastartovat len ak by nemal na stole ZIADNY permanent (ano, vedia nastat aj take okolnosti).
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail   Album (1 kariet)
Tituss



Založený: 06.Mar 2015 03:09

Bydlisko: Praha

PríspevokZaslal: 06.Mar 2015 21:16    Predmet: Odpovedať s citátom

Aha tak uz chapem vsetkemu Smile vdaka teda...tak hura na duel deck s plnymi znalostami Very Happy aktualne skore 1:1 (hrali sme dve hry vyse hodiny Very Happy chvilu to asi trva kym budu hry trvat 10minut Very Happy) zdrzujeme sa este s blbostami pocas hrania
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu   Album (0 kariet)
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra MtG.sk -> Pieskovisko Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre


Powered by phpBB © 2014 phpBB Group